Jag har blivit "hjärntvättad"...

/
0 Comments
...och nu börjat tro på det nästan hela (?) Sverige tror på, nämligen LCHF (Low Carb, High Fat). Jag läste boken "Matrevolutionen" av Andreas Eenfeldt och kände mig helt övertygad efteråt om att han nog har rätt.

Andreas har bloggen Kostdoktorn.se där du kan hitta mer information. Det finns även en bra nybörjarguide som kan vara till hjälp.

För dig som är för lat för att läsa hans bok har du en föreläsning att titta på här:


Nu har jag lyckats övertyga mamma och nu kör vi detta i cirka 3 månader för att se ifall det fungerar. Med hopp om att bli smalare och friskare. Och rikare. Näe, det blir man visst om man spelar på Euromillion...

Jag har lyckats ganska bra med min nya diet denna vecka och gjorde några jättegoda måltider:
Äggröra med grön sparris, körsbärstomater, basilika, tonfisk och parmesanost med ruccolasallad med solrosfrön på och olivolja över = Smarrigt!

Lax, ägg och avocado skuret i bitar med olivolja, citron, oregano och peppar med en spenatsallad gjord på spenat (förstås), basilika, tomat, valnötter, solrosfrön med olivolja och balsamicovinäger (egentligen inte tillåtet antar jag pga sockret) = Mättande pga laxen och gott.


You may also like

Inga kommentarer: