För att klara av värmen i Madrid...

/
0 Comments
...följer jag mina egna råd som jag gav er häromdagen. Fräsch lättsmält mat (sallad, hummus) samt mycket dryck (jättegod päron- och morotsjuice) intogs på uteserveringen som Le Pain Quotidien har vid Tribunal.



Sedan hoppade jag oklokt över allt vad goda råd heter och drack alkohol i form av "tinto de verano" (rödvin, sockerdricka heter casera här och massor av is samt en citronskiva i. Jag hoppar över vermout för det gillar jag inte).

Detta intogs på en uteservering i Malasaña området på en uteservering ivarje fall. Vi sitter där tills det blir såpass sent att vi känner att luften blir svalare och att det fläktar då och då.

Baren Malabar vid Plaza dos de Mayo har förutom kalla drycker även snyggt kakel inne på toan.





You may also like

Inga kommentarer: